poniedziałek, 5 grudnia 2016

Wywiad z Pawłem Bokunem (tak tym) (wywiad #5)





Witam serdecznie, zapraszam do sprawdzenia wywiadu z Pawłem Bokunem (tak tym słynnym raperem). Przeprowadziłem go specjalnie dla was, właśnie ja. Myślę, że będziecie mogli się z niego dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy, o których nie mieliście pojęcia. Zobaczycie jak Paweł długo już działa w muzyce ( wbrew temu co niektórzy sądzą, nie wziął się wcale, nagle, ''z dupy''). Jakie ma dalsze plany, jak wszechstronnym jest człowiekiem itd! : ) hah.



W tym roku wydałeś 2 płyty, w zasadzie jedna po drugiej. Pjes Uliczny i Młode Raki.  Obie pojawiły się na kanale QueQuality, jesteś zadowolony z dotychczasowego odbioru płyt?

Jeszcze jak! Jestem w szoku, chwilę temu nikt o mnie nie słyszał, a teraz mam nawet swoich fanów i nie jest ich pięciu.

Najpierw odsłuch Psa Ulicznego pojawił się na kanale Honsy Ponsy z nieco inną tracklistą, potem gdy wleciał na QueQuality doszły też inne kawałki (Intro, Zachód, Święty, a odszedł Podróże Małe i Duże) skąd ta zmiana?

Z QueQuality umówiłem się czysto biznesowo na wytłoczenie płytki ale jakoś tak mnie naszło, żeby jednak się sprawdzić w szerszym gronie i przerzucić to na ich kanał te starsze numery też żeby mieć to na fizyku.
TO JEST PAWEŁ BOKUN W CAŁEJ OKAZAŁOŚCI.
Płyta i tak się rozpadła i nie była w takim kształcie jaki planowałem więc postanowiłem wrzucić.
(Rozpadła się oczywiście pod wpływem spalenia dysku podobnie jak Młode Raki, które miały być pełnoprawnym LP.)



Koniec końców pozmieniało się też na wersji fizycznej.

Reina de la Noche" niestety nie weszła na fizyczne wydanie z powodów prawnych, a "Podróże małe i duże" się "uwolniły" od umowy, ponieważ pewien wydawca jest niepoważny. Nieważne, koniec końców wyszło nie najgorzej.

Widziałem że raperzy i producenci propsowali Twoją muzykę. Pojawiły się jakieś oferty ciekawych bądź nieciekawych kolaboracji?

Ciekawe propozycje się jak najbardziej pojawiły i już z nimi działam, tym bardziej że w każdym przypadku jest to coś zupełnie innego i mogę się sprawdzić, ale póki co zostawię jeszcze to pod płaszczykiem hehe tajemnicy, bo będzie zaskoczenie, oj będzie. No a nieciekawe propozycje też się zdarzają STARY ZAŚPIEWAJ MI REFREN... WYMYŚL GO... BIT TEŻ ZRÓB... A MASZ POMYSŁ NA TEMAT KAWAŁKA? A ja jedyne co myślę to "Boże coś Polskę przez tak liczne wieki..." bo fejm i bywanie gdzieś tam są mi kompletnie niepotrzebne, tym bardziej kosztem straty czasu na wymyślanie za kogoś numeru i pchania tego na własnych plecach. Bez urazy osoby do których pije, ale taka robota jest bez sensu i kompletnie bez zajawy.

Wspomniałeś wcześniej, że nie byłeś do tej pory zbyt popularny. Niektórzy mogą nie wiedzieć ale w podziemiu działasz już od kilku lat, miałeś wcześniej jakieś inne projekty na koncie? Czy kończyło się tylko na luźnych kawałkach i produkcjach?

Bity zacząłem trzaskać gdzieś tak w 2005 roku i od tego się w zasadzie zaczęło, w Drawnie i w okolicach było mało rapu więc je po prostu robiłem i ćwiczyłem. Później poznałem kilku raperów ze Szczecina, czy z Gorzowa i gdzieś tam moje produkcje powoli zaczęły się pojawiać w kilku numerach. Marzyłem zawsze o rapowaniu, ale jakoś nie mogłem się zebrać, byłem święcie przekonany, że umiem to zrobić o wiele lepiej, niż raperzy, z którymi współpracowałem, a gdy już stawałem przed mikrofonem i zaczynałem piszczeć to miałem tylko ochotę się zapaść pod ziemię. Pierwsze poważne numery zacząłem nagrywać w 2010 pod pseudonimem dymitr or DMTR, 4 numery w dwa lata (zabójczy_śmiech_pawła_bokuna). W 2012 roku wydałem (uwaga) 3 epki: dymitr x eniumal "Prawda?" / DMTR "Drobna Muzyka Tłuste Rapy" / DMTR "Dwa Miesiące Trudnych Rozkmin", ale gdzie są one teraz? Później znowu 4 albo 5 numerów przez 3 lata i w końcu Pjes Uliczny nagrany w 90 procentach w miesiąc. Zero konsekwencji, polski rap mnie przeklnie i znienawidzi.

Już w 2012 robiłeś jakieś wspólne rzeczy z Otsochodzi (Magister Truskul i remiks Fejk Wers).  Wtedy Janek był dopiero na początku swojej kariery i nie był aż tak znany. Pamiętasz jak doszło do współpracy?

Mój kumpel rapowy MLSZ zbierał bity na płytę wtedy i odezwał się do niego jakiś kolo Miłosz S. , który po dłuższej rozmowie okazał się oprócz fajnych bitów robić też niezłe rapsy pod ksywą Otsochodzi. Było parę fajnych akcji, parę ciekawych kooperacji Matka Gang i Honsów Ponsów, mieliśmy plany na płytę Jana na moich bitach no i w końcu co chyba nie bagatelne jest on najprawdopodobniej autorem ksywy Pjes Uliczny. Później niestety jakoś zaniedbałem ten kontakt, ale cśśś będą rzeczy z Młodym Janem niedługo.



Czego aktualnie słuchasz w muzyce? Jest ktoś kto zrobił na Tobie wrażenie? Czekasz na jakieś płyty?

Aktualnie słucham ludzi, którzy nie żyją, przynajmniej się nie rozczaruje ich nowymi płytami. Żartuję oczywiście, bo muzyką Curtisa Mayfielda, George'a Duke'a czy Marvina Gaye'a po prostu się nie można się rozczarować, sampling jest właśnie świetną okazją na odkrywanie świetnej muzyki, czy to starszej czy nowszej, ale tak, jaram się okrutnie takimi skamielinami, bo jak się pomyśli, że te utwory były produkowane i komponowane np. 40 lat temu bez pomocy komputerów czy innych rzeczy to jest niesamowite, kunszt po prostu. Childish Gambino zrobił na mnie np. ostatnio straszne wrażenie stylizując nową płytę na taki właśnie soulowy szalony klimat. A jeśli chodzi o rap to z angielskojęzycznych rzeczy słucham ostatnio dużo Isaiaha Rashada, Sylvana LaCue i Kyle'a Benta. Niesamowite stylówki polecam sprawdzić strasznie.
Z Polski sprawdzam bardzo dużo rzeczy, uważam, że nasza scena jest świetna i jest coraz lepiej, ale rzadko coś robi na mnie jakieś ogromne wrażenie, bo po prostu słucham tego strasznie dużo. Np. Fiłoń ostatnio pojawił się u mnie na playliście, Kosabo no i powrót Ortodoksa z Warszawy, i na słuchawki i na majka, ale o tym opowiem później, bo mam z tym coś wspólnego.

Doszły mnie słuchy, że na 2017 planujecie Młode Raki 2. Wiecie już jak będzie wyglądała ta płyta? Jakieś wstępne informacje możesz zdradzić?

Fajnie by było, mamy jakiś tam zarys, ale prac nie zaczęliśmy jeszcze. Teraz mam na muzycznej głowie featy. i kilka śmiesznostek, o których niedługo świat się hehe dowie, a do tego moja solowa płyta "Drawno" którą chciałbym puścić w kwietniu, płyta Paweł Bokun/Haptsar (gitarzysta i producent z zespołu Tsar, a prywatnie mój serdeczny przyjaciel) i płyta Ortodoksa, którą chcę wyprodukować w całości, to jest jeden z tych raperów, który jednocześnie jest moim kumplem a którego też jestem psychofanem. Jak to wszystko z grubsza poukładam wtedy będę mógł z czystym sumieniem zająć się Młodymi Rakami.



A jak to wygląda z koncertami,  grałeś już jakieś? Ewentualnie są jakieś w planach?

Nie hehehe będzie śmiesznie. Ale Mario Kontrargument mi obiecał że pierwszy w Trójmieście. Zresztą wczoraj się widzieliśmy, pozdrawiam bardzo serdecznie Mariusz.

Jakieś inne zajęcia oprócz muzyki?

Poza muzyką robię troszkę grafiki, czasem montuje wideo, mam pare scenariuszy na odcinki do serialu, który mam nadzieję dojdzie do skutku, bo jest niskobudżetowy, a mam coraz więcej znajomości i możliwości. Ale to wszystko przez nudy w pracy, za dużo kombinuje. Lubię sobie robić trasy rowerowe albo chodzić na grzyby do lasu. Ja to ostatnio w ogóle spokojny chłopak jestem nie to co kiedyś.

No proszę, tego się nie spodziewałem hehe. O czym będzie ten serial?

Ja i mój człowiek Karol a.k.a. Eniumal idziemy na staż na wakacje so biura rachunkowego w latach 90tych. I dzieją się różne dziwne rzeczy. Ogólnie durny humor i rozkmniny.

Szanuję bardzo za muzykę i cierpliwość. Powodzenia i oby 2017 był jeszcze lepszy pod względem muzycznym niż ten, czekam na nowe projekty i serial, bo ja lubię taki hehe durny humor. Dzięki za wywiad Paweł no i możesz tam kogoś pozdrowić przy okazji.


Pozdrawiam wszystkich którym się spodobała moja muzyka i których zainteresuje ten mój bełkot. Dzięki Cejot za tę rozmowę i za to że we mnie od początku wierzyłeś. Przyjaciele szanujmy się i myjmy dupy żeby nie śmierdziały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz