wtorek, 13 września 2016

Podziemie podziemia - na kogo warto zwrócić uwagę #1


To tak przygotowałem taką listę 10 raperów z głębokiego podziemia. Wszyscy są moim zdaniem zróżnicowani stylowo, a pewnie niektórzy z nich przebiją się za jakiś czas bardziej. W momencie pisanie tego czegoś, żaden z nich nie dobił na facebooku tysiąca fanów. Być może jak to przeczytacie to za x czasu pochwalicie się, że słuchaliście go od początku, albo prawie od początku. Ze trzech raperów z tej listy podesłała mi taka Ola(dzięki, pzdr). Jednego Kstyk(dzięki, pzdr), a jeszcze jednego to pokazał mi taki Kamil(dzięki, pzdr).





1.DMTR/Paweł Bokun

Bardzo zdolny chłopak, człowiek orkiestra. Wcześniej tworzył pod pseudonimem DMTR, a teraz używa swojego imienia i nazwiska niczym Kuba Knap, Michał Wojtek, Andrzej Dybiec i inni. Paweł nie dość, że robi świetne bity to jeszcze rapuje. I to jak rapuje! Jeden kawałek, milion flow, wiecie trochę coś jak Mes albo Duchu. Niestety wyświetleń za dużych jeszcze nie ma. Obecnie pracuje nad płytą, której premiera jest przewidziana na 23 listopada – wszystko na swoich bitach. Oprócz tego robi też projekt z raperem, którego pewnie kojarzycie jak śledzicie mój fp. Oficjalnych zapowiedzi na razie nie ma, więc szczegółów nie będę zdradzał. 



Natomiast jeśli jesteście fanami Otsochodzi to powinniście kojarzyć takie coś.



Paweł na Soundcloud!

2.Adin

Jak ktoś jest fanem Otsochodzi i Szopeena to pewnie polubi też Adina. Natomiast Lekter Records nie ma co się martwić ewentualnym odejściem Szopeena, bo już pojawił się następca hehe.
Ostatnio wydał C4 EP z Rymsonem. Polecam.





Fanpage Adina!

3.Kosabo

Kosa, Kosabo, Kosabone – koleś ma prawie tyle ksywek co tracków, których w Internecie znalazłem całe 7. Z czego najstarszy jest z 2012r. Rapuje na raczej bardziej klasycznych podkładach, ale coś w tym jest. Charyzma, fajnie poskładane, styl – szczególnie w kawałkach Flashback i Skul z początku tego roku. Pozostaje mieć nadzieje, że jeszcze coś tam nagra i namiesza. No i przede wszystkim, że częściej będzie puszczał te swoje rapowanie do sieci.



A tu jeszcze taka rzecz z 2013. Jest klimacik.



Soundcloud Kosabo!

4.Przemo DBM

Podrzucił mi go ktoś pod postem, w którym pohejtowałem trochę ostatnie wyczyny polskich raperów z mainstreamu. Odpaliłem sobie Na Zmianę i idealnie to weszło na leniwy, upalny dzień. Zapętlałem go kilka razy, ciężko mi było się od niego oderwać i sprawdzić inne kawałki, ale sprawdziłem i też jest dobrze. Nagrał nawet ze Slim Szczegi i weszło to na kanał QQ, ale no, wiesz jak jest… słuchacze skupili się raczej na bardziej znanym koledze :)



Fanpage Przema!

5.Mejt

Chyba jedyny z tej listy, który sam podesłał mi swoje tracki( pozdro Czarek),dzięki czemu mogę śledzić jego karierę od początku. Wierzę, że tak czy inaczej sam bym go odkrył, albo ktoś fajny podrzuciłby mi jego rapowanie, ale ok. Młody, rocznik 99’, talenciak i widać, że dłużej siedzi nad tekstami w porównaniu do wielu innych raperów. Niektórzy zarzucają mu, że brzmi jak Deys. Faktycznie coś w tym jest, ale wierzę że to nieświadoma inspiracja( bo tak bywa przy pierwszych nagrywkach, taka prawda) i niedługo wyrobi swój własny styl.





Fanpage Mejta!

6.Tonciu

Nom kolejny raper, co mu zarzucają, że jest kopią kogoś w tym wypadku Laikike4 ( ejmatt- Laikike2, Świnia – Laikike3 – prawilnie przypominam.) Ale dla mnie akurat tu, te porównania są trochę na siłę. Na moje to jest Tonciu i tyle. Sporo już tych rapowań nagrał, ale wyświetlenia to jak na tę chwilę, przeważnie lekko ponad 1k. Ostatnio Kstyk go przygarnął na swój kanał, więc kto wie może trochę wypłynie.





Fanpage Toncia!

7.Gverilla

Mega oryginalny i dobry typek. Kto przesłucha to propsuje, nie spotkałem się jeszcze z negatywną opinią na temat jego muzyki. Znowu Kstyk go zgarnął na swój kanał, szanuję. Skoro taki RYSIEKRIEDEL (pzdr VBS) wbił 70k to i o takim 8 0 80 80 powinno być zaraz głośniej. Być może trafi szybciej na jakiś Queshop niż Milik do bramki w meczu reprezentacji. Kto wie. Wstawiam póki można to nazwać głębokim podziemiem.



Gverilla na FB!


8.Nygv

Kiedyś tam jeszcze nagrywał pod innym pseudonimem( już nie pamiętam jakim) i na truskulach. Takie o, ale później zmienił ksywę i przesiadł się na jakieś tam (głównie) instrumentale od ka-meala. Pamiętam jak usłyszałem Novice w październiku 2014, w DNIU PREMIERY!(Kamil mi pokazał, pzdr) i ciągle zapętlałem. Niesamowicie to siadło na tamtą porę roku i jeszcze ten mash-up KOOZY, piękne. Takiego klimatu w Polsce nie było jeszcze wtedy aż tak dużo, co pozwoliło mu zyskać trochę więcej słuchaczy niż znajomi i znajomi znajomych. Teraz już się porobiło trochę tych sadboi i polskich Bonesów itp., ale dalej moim zdaniem mało kto potrafi to robić dobrze w naszym kraju. Coś tam jeszcze chyba nagrywa, przeważnie wysyp kawałków jest na jesień, a potem cisza.



Aha jak spodoba wam się jakaś piosenka, to pobierajcie na dysk, bo ma tendencję do usuwania jak ejmatt.


9.Młody Osa

W sumie to nie jest jakoś długo na scenie, mało osób go zna, ale już budzi kontrowersje. Zupełnie inny styl jakiego w Polsce jeszcze (chyba) nie mieliśmy. Nie będę pisał, że Polska nie gotowa, bo rozumiem, że nie każdemu może to siąść. Mi też w sumie nie wszystko od niego przypadło do gustu, ale no np. te wersy - "czuję vaib, kradne bit, na majku od skajpaja i tak lepsze niż wasz szit" z youngjesus, wbiły mi się do głowy i nie mogą wylecieć. Kolejny obiecujący reprezentant Wrocławia, miasta które aktualnie jest dla mnie numerem 1, jeśli chodzi o rap w naszym kraju. Swoją drogą kolejny erape co go Kstyk przygarnął na kanał. Podesłał mi go też na pw w miarę wcześnie, dzięki.



Jeszcze tak z ciekawszych informacji to w lipcu wyszedł wspólny kawałek z Michałem Wojtkiem, o którym głośno było ostatnio hehe. a jego ulubione słowo w rapowaniu to SUKA. 


10.Estym

Estyma niektórzy mogą kojarzyć głównie z gościnek u Fonciaka. Wierzę, że będzie to drugi członek Benjamin Fellas, który pokaże się scenie jakoś bardziej. W sumie wystarczy, że nagra w końcu solo, a zainteresowanie powinno się w końcu pojawić. A jak nie to NIE W I E M, je*** wtedy słuchaczy w Polsce, niech dalej propsują ten aktualny wysyp syfu i piszą "EE ZAJEBISTE POLSKA NIEGOTOWA XD". Można fajnie latać po takich bitach? No tak. Trochę go nie było, ale jest.





Estym na FB!


No i to tyle w sumie, dzięki jak wytrwałeś do końca.
Może cdn albo i nie.
A no i kolejność przypadkowa jbc, wiadomo chyba.
PZDR

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz