piątek, 9 września 2016

Wywiad z Fonciakiem (wywiad#3)




Wywiad z Fonciakiem z marca 2016. To było jakoś kilka chwil po premierze albumu Platon's Cave. W wywiadzie Kamil zapowiedział, ze to nie będzie jego jedyna płyta w tym roku. Mamy już wrzesień i niedługo przekonamy się czy to prawda hehe.




CJJ: Na początek przedstaw się słuchaczom, którzy Cię jeszcze nie kojarzą.

Fonciak: Witam serdecznie, jestem Fonciak reprezentuje moje miasto Ząbki, rocznik 96, członek (hehe) ekipy Benjamin Fellas, raper, aktywista i bezrobotny student humanista.

Ostatnio wydałeś swój pierwszy solowy album nad którym pracowałeś 2-3 lata? Dlaczego tak to się obsuwało? Pamiętasz który kawałek był najstarszy a który najnowszy?

Już służę odpowiedzią przyjacielu. Tak naprawdę ''Platon's Cave'' nie powstawał tak długo. Przyjąłem ten okres umownie bo był to czas kiedy kształtowałem się muzycznie. Długi czas docierałem się z tym jak chcę żeby to brzmiało i to jest najprostsza odpowiedź. Tak naprawdę Platon jest drugim albumem, który powstał przez ten okres czasu. W odmętach mojego dysku zachowany jest pierwszy album z roku 2014 czyli 'Co się dzieje u nas' album, którego finalnie słuchacze nie otrzymali. Promował go wideo klip do utworu "Miejsca i ludzie", do którego muzykę wyprodukował mój serdeczny przyjaciel Sense (pozdro #1) Mój ostatni krążek tak naprawdę zacząłem tworzyć w roku 2014 w wakacje, wszystko zaczęło się od numeru 'Czy to ty', który był sporym krokiem do przodu i nową jakością w moich nagraniach. W tym momencie jednocześnie odpowiedziałem na pytanie a propo najstarszego numeru z kolei najnowszy. W ostatniej sesji nagraniowej w Sounds Of Street zrealizowaliśmy Preludium 2015 i spontaniczne przyśpiewki do Outro : ]]

Klip do coś wisi w powietrzu 2 i cześć płyty pojawiła się na kanale NNJL- jakaś większą współpraca czy jednorazowa akcja?

Współpraca z NNJL została nawiązana wyjątkowo sprawnie i tak naprawdę sam nie wiem w jakim kierunku się to rozwinie. Podoba mi się jak działa ta ekipa (pełen profesjonalizm Krzysiu!) Póki co chłopaki pomogli mi przy promocji płyty i robią to dalej. Mam nadzieję, że będziemy kontynuować współpracę. Dodatkowo lubię muzykę ludzi, których zrzesza NNJL.


Jesteś zadowolony z odbioru swojego albumu?

W kwestii odbioru albumu jestem jak najbardziej zadowolony. Nie jest to jakiś niesamowity przełom, tysiące fanów, dotłaczanie albumu aczkolwiek jestem pozytywnie zaskoczony liczbą (naprawdę jest tego dużo) prywatnych wiadomości, które otrzymuję cały czas. Nie spodziewałem się, że moja muzyka może na kogoś aż tak wpłynąć. Płyty schodzą w niezłym tempie, czego chcieć więcej. Buduję cały czas swoją armię, pozdrawiam harpagany x)

Widzisz duże różnice między tymi kawałkami? Myślisz ze słuchacze je zauważą?

Jasne, każdy numer to rozwój. Na 'Co się dzieje u nas' było mnóstwo serca i treści jednak technicznie to nie był ten poziom dlatego nie zdecydowałem się tego udostępnić. Ostatnio w rozmowie z ziomkiem (pozdro Skotar) rozmawiając o Coś wisi w powietrzu 2 usłyszałem, że nie słychać diametralnej różnicy w porównaniu do pierwszej części więc są różne opinie. Ale tak, według mnie słychać mocno rozwój. 

Czyli Platon’s Cave powstał od nowa? Żaden kawałek z "Co się dzieje u nas" nie trafił na ten projekt? Masz zamiar kiedyś udostępnić kilka numerów z ‘’Co się dzieje u nas’’ w ramach ciekawostki dla fanów? :p

Całkowicie od nowa. Wszystkie utwory z poprzedniego projektu zostały tam gdzie ich miejsce czyli w moich prywatnych archiwach. Ostatnio myślałem o tym żeby podzielić się najlepszymi i kto wie. Może kiedyś coś z tego wybierzemy. Nie ukrywam, że mam spory sentyment do tych numerów.




Platon’s Cave jest bardzo zróżnicowany stylowo i brzmieniowo Jakie brzmienia w muzyce najbardziej lubisz?

Zgadza się, o to mi właśnie chodziło żeby zaprezentować się jak najbardziej różnorodnie. Kiedyś jak ktoś odpowiadał czego słuchasz i w odpowiedzi słyszałem 'WSZYSTKIEGO' to myślach nasuwało się od razu BOŻECOZADEBIL. Ale tak teraz to wygląda i u mnie. Muzyka rozwija się ostatnio w niesamowitym tempie, właściwie cały czas powstają nowe podgatunki i to mi się mega podoba. Ale nie mam też nic przeciwko oldskulowemu brzmieniu, truskulowe głowy wiedzą co jest 5 x)

Co sadzisz o raperach ze swojego pokolenia? Czy większość z nich (jak to nawinąłeś w Coś wisi w powietrzu 2) to ‘’MC ze spermy Queby wzięci’’?

Ludzie z którymi robię muzykę mają taki styl, że głowa mała a jak nieraz słyszę w internetach kolejnych takich samych raperów a co gorsze SŁUCHACZY, KTÓRZY TO KUPUJĄ JAK GŁUSI (nie wiem kto jest gorszy) to mnie telepie. Stąd się wziął ten wers. To wszystko jest kwestią mody i hajpu na daną osobę, przychodzi kolejna ikona a te klony szybko zmieniają kamuflaż. Nie mam nic przeciwko naturalnemu rozwojowi ale kserowania nie będę popierał nigdy. 
Z młodych słucham i śledzę kroki Heisa, OtsochodziDistera, Horasa z Lublina (talenciak), lubię Żabsona (świetne koncerty i energia, chyba też można zaliczyć do mojego pokolenia), Guziora moich ziomów Benjamin Fellas (Hugo, Estym) hmm chwilowo nie przychodzi mi więcej na myśl. Przede wszystkim problemem jest teraz to, że KAŻDY RAPUJE. Jest nieprawdopodobny przesyt raperów. Ostatnio przewinął mi się taki mem gdzie leży ranny człowiek wokół krąg ludzi, po zapytaniu czy jest obecny lekarz każdy z obecnych wymawia się tym, że jest raperem. Wizja na 2030 rok XD

Od słuchania jakich konkretnie raperów Cię telepie? XD

Hahaha dobra może poleciałem za mocno z tym. Konwulsji żadnych nie mam, ale nie kumam hajpu na takich raperów jak Komil,- słuchałem pojedynczych numerów, nic kompletnie nie zapadło mi w pamięć co często jest niestety wyznacznikiem jakości artysty. Przynajmniej w moim przypadku. Nie znam tych ludzi prywatnie, więc nie wykluczam, że są mordeczkami, ale muzycznie nie jaram się po prostu. Innym przypadkiem jest chociażby taki TEABE, który raperem jest dobrym, nagrywa mocne kawałki (Saska Kępa bardzo dobry numer, głównie za sprawa bitu Mlynara) ale za mocno leci z tekstami momentami. Mam wrażenie, że od jakiegoś czasu rap przestał być wiarygodny albo po prostu przestało się to liczyć dla słuchaczy. Za to szanuje wielu starych zawodników, którzy stoją za tym co mówią. "jak nie mówisz prawdy jesteś kurwa nikim" pozdro Flojd/Wiro.




Mieszkasz w ZBK ale można podciągnąć Cię pod reprezentanta WWA. Na jakim poziomie twoim zdaniem jest obecnie rap w stolicy? Chyba zaniżyliśmy poziom w porównaniu do wcześniejszych lat.

Jeszcze nie tak dawno mogliśmy zaobserwować jak w Warszawie młode pokolenie się rozwijało. Mam na myśli Wizję Lokalną. Duża część spośród biorących udział w akcji dziś już nie udziela się na scenie, ale chociażby Solar konsekwentnie działający z SB Maffija zaznaczył swoją pozycję. W ogóle ta ekipa przeżywa najlepsze czasy, chłopaki są na fali co tu dużo mówić. Z weteranów ostatnio odmulił też Theodor (pozdro!), mamy parę legend mniej aktywnych ale raz na jakiś czas można coś usłyszeć chociażby od EldoPezet z tego co się orientuje też zapowiadał album,Małolatt wydał kolejną płytę, TEDE aktywny jak nigdy, Sokół. Wiadomo niewykonalnym jest przebić to jak Molesta Ewenement zaznaczyła Warszawę na mapie polskiego hip hopu ale wcale nie jest tak źle jak to oceniasz. Jest coraz więcej młodych ekip LKF, CBJM FamiliaPRG PATO , BENJAMIN FELLAS. Szykujemy z chłopakami coś wyjątkowego żeby przypomnieć, że podziemie w Warszawie żyje, ale wszystko w swoim czasie.

Jakie masz plany na przyszłość? Gdzie możemy się Ciebie spodziewać?

W kwestii projektów powiem tyle - Platon nie był moim ostatnim krążkiem w 2016 a co, z kim i kiedy wyjdzie w swoim czasie. Organizatorów koncertów cały czas zapraszam do współpracy, cieszy fakt, ze po premierze pojawiły sie propozycje chociażby z Krakowa czy Białegostoku. Generalnie jak ktoś czeka na nowe rzeczy ode mnie to w 2016 nie będzie miał na co narzekać. Slogan wyjście z cienia nie jest tu z przypadku.

Jeśli będzie możliwość to chciałbyś żyć z muzyki czy może muzyka ma być tylko dodatkiem a utrzymywać się chcesz z czego innego?

Parafrazując props dla wszystkich co zrobili z pasji prace. Muzykę traktuje jako pasje, mam w zanadrzu pomysły na inne sposoby zarabiania kasiurki ale w żadnym wypadku nie będę protestował jak będzie z tego pieniądz $$$ Cash rules everything around mee.

Na zakończenie, odbijając od muzyki – jakie są Twoje inne pasje/zajawki?

Cały czas chce być aktywny fizycznie, basen, siłownia, dawniej sporty walki. Poza tym staram się dobrze wykorzystywać czas z bliskimi ludźmi. Dobra książką i filmem tez nie pogardzę, szczególnie tym pierwszym. W zimę czasem popykam w gierki z dzieciństwa. PASJONUJA MNIE TEZ KOBIETY AKTUALNIE JEDNA (MUAH:*)

Dzięki Fonti za wywiad, uważano na życie. Możesz się pożegnać kogoś pozdrowić ;p

LEPIEJ SIĘ WITAĆ NIŻ ŻEGNAĆ ;]]]] POZDRAWIAM DOBRYCH LUDZI KMWTW



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz