sobota, 3 września 2016

Wywiad z Janem (wywiad#1)



Wywiad z Janem ze stycznia 2016. Od tego czasu sporo się już pozmieniało, jak to Janek pisał niedawno na swoim fp hehe. No i chociażby taki LOT zdążył wbić nie 16k wyświetleń (jak w czasie przeprowadzania wywiadu) a 80k! Do tego czasu zniknął jednak z YT z resztą kawałków z NOTABENE MIXTAPE, ale pojawił się na nowo na kanale Karwana. Pierwszy nasz wywiad. Zapraszam do lektury. :))


CEJOT JOT: Nie jesteś jeszcze bardzo rozpoznawalny w szerszym gronie, więc może na początek przedstaw się czytelnikom, którzy jeszcze Cię nie kojarzą. 


Jan: Jestem Janek, rocznik 98, reprezentant Krakowa, rapuje :))) 



Niedawno wyszedł Twój mixtape, czego ci, którzy nie słuchali jeszcze Twojego materiału mogą się po nim spodziewać? Jaki klimat, goście itd.?



Stary NOTABENE MIKSTEJP wyszedł tam niby na koniec 2k15, na dniach chce wreszcie zrobić te fizyki. Klimaty przewijają się przeróżne, bo nie miałem zupełnie wczuty w jakąś spójność wiesz ocb, był fajny bit to go brałem i nagrywałem rapowanie XD Z gości miał być Estym i 1smack, którzy zamulili, ale którym w przyszłości na pewno nie odpuszczę, oraz Fonciak, który dał super zwroteczkę i którego pozdrawiam serdecznie, bo jest dobrym chłopakiem.



Na płycie dominują raczej krótkie kawałki. Skąd konwencja na numery, które często zamykają się w czasie 1 - 2 minut ? 



Nie ma stary żadnej konkretnej przyczyny, że te numery są takie krótkie. Lubię zostawić niedosyt wiesz ocb. Nie mam zajawki pisać dalej, to kończę numer i tyle.



Nagrywasz od sierpnia 2015, a ‘’Lot’’ wbił już 16k wyświetleń. Inne tracki też mają bardzo spoko odbiór, wydałeś płytę zamówienia na fizyki były większe niż się spodziewałeś. Nie każdy na początku "kariery" ma tak dobry start. Jakie są Twoje aspiracje i dalsze plany? Wiążesz swoją przyszłość z rapem czy raczej na razie to tylko zajawka?



A dziękuję za te miłe słowa Cejocie. W tym roku chciałbym żeby jakaś firma chciała mi dać za darmo jakieś ciuchy, chciałbym bardzo nagrać z którymś z raperów, których słucham sobie normalnie jadąc do szkoły czy coś, chciałbym nagrać coś co pójdzie dalej niż ten jebany Lot, który jest średnim numerem, i gdyby nie klip Kuby to by tak nie wszedł fajnie. Chciałbym tez oczywiście grac koncerty hehe. Zarobić na tym nawet symboliczne pieniążki na jakieś papierochy, czy jedzenie.

No i ogólnie miło mi będzie jak więcej osób zacznie mnie sprawdzać.
Co będzie dalej to nie wiem, jak w 2016 wejdę na jakiś wyższy poziom niż ‘’PLZ ŻEBY PĘKŁ TEN TYSIAK SZYBKO XD’’ .To pomyśle o tym poważniej.







Niektórzy porównują Twój styl do Deysa i Otsochodzi jak się do tego odniesiesz? Jakaś inspiracją nimi jest czy nie? A może inspirujesz się kimś zza granicy?



Hahahah do Deysa to wiem, do OTSa pierwsze słyszę. Słucham ich trochę to pewnie nawet podświadomie coś tam zaczerpnę, ale nie traktuję tego zdecydowanie jako obelgi, bo obu uważam za dobrych raperów, wiec dopóki nikt mi nie zarzuca, ze jestem KOPIĄ, to czil. W ogóle, jakbym miał wskazać kogoś, kim ŚWIADOMIE zdarzyło mi się inspirować to Karwan, który imo jest najlepszym raperem w tym kraju. Zza granicy może może J.Cole, ale to tez tylko symbolicznie.



Następne pytanie. Jesteś z młodego pokolenia raperów, większość młodych idzie w nowe klimaty, Ty jednak nagrywasz bardziej na klasycznych bitach i słychać u Ciebie nawiązania do BRD czy Karwana. Co sadzisz o aktualnym podziemiu i o młodych raperach? Idzie to w dobrym kierunku? Podoba Ci się rap który oni tworzą (KomilDEPS, 2Na, Sadzιĸ, FonciakPlanBe itd)?

Czy ja wiem czy nagrywam na bardziej klasycznych bitach....na pewno zrobię czasem coś takiego, ale tak jak mówię, jebie mnie na jakich to jest bitach, byle było fajne. Aktualne podziemie jest strasznie zróżnicowane. Masz tam gości, którzy są naprawdę dobrzy, i gości którzy są naprawdę chujowi i nie idzie to najczęściej w parze z rozpoznawalnością. Rap DEPSa znam za mało, żeby oceniać jednoznacznie, ale widząc gdzieś tam w internecie kto go słucha, to możliwe ze jest spoko.
Komil to gość który pewnie wjedzie zaraz w mainstream bo można zarobić na nim pieniądze. Ma chujowy fanbase, fajne flow, teksty nie wiem raczej chujowe, ale pewnie coś osiągnie.
Ogólnie mamy teraz do czynienia ze zjawiskiem takich eraperów, którzy liza się po chujach w jakichś grupkach na fejsbuku XDD beka straszna z tego jest. 
Nie wiem kto to Ψ Sadzιĸ Ψ, 2Na nie zainteresował mnie na tyle żeby go sprawdzać.
PlanBE ROZPIERDOLI wierze!!! Gość ma fajne flow, głos którego się fajnie słucha, wersy spoko i ogólnie siada mi w chuj jego klimat. Bankowo młody wilk 2k16 i chyba mój faworyt na rookie roku.
Fonciaka sprawdzałem już w gimnazjum, więc wyobraź sobie moją radość, gdy słucham teraz naszego wspólnego numeru. Kamil Jest bardzo dobrym, inteligentnym raperem i bardzo mocno mu kibicuje. Zdecydowanie niedoceniany.




Co sądzisz o rapie w Krakowie i jak on wypada w porównaniu do innych miast? „Najgorszy w Polsce jest wciąż Kraków’’ Laika już raczej dawno nieaktualne.

Stary, gdyby Laik powtórzył teraz, że Kraków jest najsłabszy, to oznaczałoby to, że jest pojebany zdrowo. Kobik, 4CP, Deys, PeeRZet, KLEBAN, Oxon, Eripe to są zawodnicy, którzy mają różne cechy pozwalające im spokojnie stawać w czołówce w PL. Jeżeli chodzi o młodych no to już troszkę gorzej, ale pewnie albo jeszcze kogoś nie znam, albo zapomniałem tera.


A jak tam nowy Level Up Laika? Dobrze podsumował? Zgadzasz się z jego zarzutami wobec raperów?



Level up 7 jest świetny pod każdym względem i o ile wcześniej ciężko słuchało mi się bitów Bobera, o tyle ten jest kosa w chuj.



Można się Ciebie spodziewać w 2k16 na jakiś featach? Podbijają do Ciebie inni raperzy i producenci?



Na pewno epka z Sentim, oprócz tego z rzeczy które już są na jakimś tam etapie to jakieś tam gościnki dla chłopaka takiego z Krakowa i jakiegoś zioma z Bydgoszczy ale ksywy nie pamiętam, pamiętam że spoko nawija. Plus mam być na jakiejś producenckiej, ale nie wiem czyja to bo słyszałem tylko bit, który puszczał mi Senti haha PRZEPRASZAM. Plus liczę po cichu na jeden bądź dwa fity z ludźmi, których ksywki padły już w tej rozmowie.

Zdarza się ze podbija ktoś o zwrotkę i wtedy rożnie bywa, ale ogólnie wychodzę. Mało hip-hopowego założenia, ze jeżeli komuś zależy na mojej zwrotce i sprawi mu to radość, a dla mnie to chwila, to czemu tego nie zrobić. Chyba, że ktoś jest bardzo chujowy to wtedy mówię, że nie mój klimat XD, a co do bitów to planujemy współpracę z @Monek z Krakowa, przezdolny gość.






Zbliżamy się już powoli do końca, masz jakieś inne zajawki oprócz rapu?



Lipa trochę, ale teraz średnio z czasem stoję, bo wychodzę z domu o 7 wracam o 17 i wiesz, piszę rapik i próbuje się uczyć, bo muszę jednak zdać maturę. Kiedyś grałem w kosza na poziomie ogólnopolskim, szło nam to jakoś, ale z czasem przestało mi to sprawiać frajdę. 

I żałuje, że rzadko jeżdżę na nartach czy desce bo taka panna, która jest potencjalna bardzo, mega to lubi i byłoby nam dużo łatwiej.



A Jakieś książki, filmy i gry? Czytasz oglądasz, grasz?



W gry żadne nie gram wyjebane mam od malutkiego, co najwyżej FIFA w wiadomych okolicznościach około melanżowych. Z książek zdecydowanie Polska fantastyka jak na przykład "Jakub Wędrowycz", czy taka śmieszna książka gościu o nazwisko bodajże Heller, pod tytułem "Paragraf 22" super rzecz to jest. Filmów nie oglądam za bardzo bo nie mam telewizora a w kinie się nudzę i jeszcze muszę płacić, ale mój faworyt to "The Social Network". Czil gościu świetnie sie bawię XD



Dobra to w takim razie życzę Ci żebyś w 2016 namieszał jeszcze bardziej niż w 2015. Zdania matury choć pamiętaj ten papierek nie czyni Cię człowiekiem bez niego też jesteś człowiekiem ;]]. Jak chcesz kogoś pozdrowić albo powiedzieć na zakończenie kilka słów od siebie to możesz to teraz zrobić. Dzięki za wywiad.



Po pierwsze: "Numer Dla Świń" jest dla Małgorzaty, bo jest super i wiadomo hehe, po drugie, pozdrawiam moje VI LO mimo wszystko, i pozdro cały squad ATV i inne jakieś kurwa squady w których jestem. Słuchajcie mojego rapu plz wszyscy bo inaczej nie zarobię pieniędzy!!! A i pierdole TEABE. Saska Kępa nie czyni go raperem XDD

BRD SRC RSPKT SLG CREW PZDR

Dziękuje za rozmowę Cejocie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz